By: HanAz ishak

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 12-Oct-2009 01:02 Email | Share | Bookmark
lagi lagi raya

 
 
 
 
 
 
 
ASSALAMUALAIKUM...

Selagi tak habis sebulan maka raya pun tak habis.....selalunya ujung minggu la meriah kesana sini beraya dan hadiri rumah terbuka....memang seronok dapat beraya..ya lah setahun sekali aje mungkin nak bersua muka dan beramah mesra...hari hari biasa selalunya masing2 sibuk kan...


KENAGAN BERAYA DI RUMAH NURUL PADA AIDILFITRI KE 8

malam sabtu baru baru ni kami dapat kunjungan dari UMIE AISHAH dan keluarga....alal ume aishah yg populer dgn bluberri kek tuh...best sgt dapat jumpa dgn aishah boleh la tau rahsia sikit sebanyak tentang kek yg mantap tuh....



sebenarnya aishah dah bagitau nak singgah jumaat dalam perjalanan ke kl...tp x bagitau masanya....lepas magrib bru sms kata dah kat sg,besar....aduh...ape pun xder kat umah...so bajet masa sempat la gi tesco beli bahan sikit...tinggal abg we n ariz kat umah...lepas beli barang dah nak balik aishah tepon dah ader depan umah ...mujur abg we ader leh sambut...balik baru la jumpe tuan rumah...maaf la aishah ya tertunggu lak....
kak hanaz cuma goreng mee dan naget sikit....buat dengan kalut2 x tau la rasanya...heheheh janji ader gak makan utk tetamu istimewa nih....jgn serik dtang lagik nanti ya

sabtu pulak ader 2 open house yg kena pergi...lepas cik abg balik kejer dan solat zohor kita gi kat assam jawa dulu...kat sini pergi atas jemputan sorang staff cik abg...dia ni mak tiri kieran....alal juruhebah kat radio era dulu skarang hot fm kalu x silap...ayah dia pun ader ari tuh....byk sgt makanan yg ada....byk gerai yg ader dlm 10 gerai...spai x larat nak makan....makan utk alas perut sikit sebab pagi cuma minum jer....



kemudian terus bertolak ke puncak jalil umah kak ipar...spai pun dah kol 5 ptg...makan2 dan lepak2 dgn sedara mara kat situ...byk yg kak masak...bihun sup...mee kari...sate haji samuri yg populer tuh spai 1000 cucuk di ordernya...dan mcm2 lagik...tp malas ler nak snap2 gambar ni....ni ler yg ader bila dah x der org...bising riuh rendah dgn anak2 sedara jer...



balik pun dah kol 10 mlm spai rumah...mula ingat nak gi nilai tp tentu dah tutup...nak terus gi seremban malas lak tu yg balik rumah gak....save bajiet ...kalu tidur kat hotel mau melayang 200 tuh...

hari ahad....pagi2 dah bersiap dan bertolak dari rumah pkul 8.45 dah...terus gi nilai 3...spai kol 10.00 org baru nak buka kedai....sempat la membeli belah...beli kain langsir ...utk buat kat umah mak mentua kat kg...beli tikat,,,,tilam ...kira penuh bonet keta hingga tempat duduk...heheh



dari nilai spai dekat kol 12...bertolak terus ke putrajaya utk pegi raya umah nuanza....nasib baik x ler susah sgt nak cari umahnye....best jumpa nuanza...ya la leh korek rahsia masakannya....nuanza buat kek coklat yg memang sedap dan mee kari...perut tgh lapar so bantai ler habis semangkuk jer...simpan sikit utk umah liya nanti...tq nuanza...nanti jgn lupa datang umah akak lak tau kalau free... ..masih terasa gayatnyer akak naik umah nuanza kat tingkat 16 tuh... memang takut dgn ketinggian nih...tp pemandangan memang cantik... tq nuanza atas layanan mu itu....



lepas puas makan dan bersembang rumah nuanza dlm kol 2 bertolak pula ke rumah liya mam eyrfan kat puchong....kat open house umah liya pun byk masakan yg mamanye sediakan....habis ler juga lontong,lemang seketul di jamah akak nih....best umah liya yg tersergam indah tuh...kehijauan keliling rumah isejuk mata memandang....ramai sedara dan kawan2 keluarga liya datang masa kita sampai dan tengah makan....lepas puans menjamu selera dan bergambar sikit sebanyak kita pun bertolak ler balik....tq liya dan keluarga yg peramah....nanti jgn lupa raya umah akak lak tau



sebenarnya x dapat terus balik rumah lagik....spai shah alalm lak kena singgah rumah sepupu lak...ader open house lagi...singgah jab jer...makan sikit la utk ambik hari akak ku itu nanti kecik hari lak...turun pun kamera pun x bawak sebab segan ..heheh lagi pun masing2 dah penat....lepas makan sembang kejab terus bertolak balik....sampai tumah dah dekat kol 5.30 ptg dah......selesai raya minggu nih...

x sempat sgt nak edit byk2 sebab minggu nih sibuk dgn tempahan depavali lak....tp semua pic yg telah d snap akak tersimpan sbg kenangan...





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net