By: HanAz ishak

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 22-Aug-2009 01:44 Email | Share | Bookmark
menjelang Ramadhan

 
 
 
 
 
 
 
 
 


Alhamdulillah menapak juga akhirnya kita di Ramadhan kali ni.... Alhamdulillah syukur pada Yang ESA sebab panjangkan umur kita sampai ke Ramadhan ini.... semoga kita semua mendapat kesihatan yang baik utk menjalani ibadah sepanjang bulan mulia ini...

Semalam adalah hari menjelang puasa...itulah dugaan yg terpaksa ditempuhi...walau pun dugaan kecil saja tp tetap terasa bilamana h/phone telah tercicir bermakna hilang dan lenyap di mata....dan seterusnya semuanya telah hilang ...bukan ape telefon tu x ler mahal...dah lama pun beli masa tengah keje dulu lagi kat kota tinggi....tp segala data dalam tu yg tersangat la penting...tp nak wat camner tu la dah x der rezeki...


selalunya kalau pegi ambik abg we & ariz naik moto tu x penah2 bawa tp kalu dah nak terjadi tu terbawak lak...letak lam kocek sluar....balik baru tersedar kehilangannya...patah balik dah x der... aduh dalam beberapa minit saja.....dugaan tuh....redho jerk la....

ok lah kita tinggalkan dugaan kecil tuh....byk lagi yg perlu diambil tahu...dibuat kan...

hari rabu malam khamis kita sefamili gi forum / ceramah kat Masjid Al.Barikah kat kg Assam Jawa...tiga ahli penel yg dijemput semuanya terkenal termasuk salah sorang tu Perofesor Madya Dr. Syarifah Hayati ...yg elalu di keca tv....2 lagi adalah penceramah yg tak kurang hebatnya tp lupa daaaa namanya...apa pun byak pengetahuan dan panduan serta nasihat yg menerjah ke jiwa dan sanubari .....tajuk forum ni mengenai ramadhan ....ADAKAH INI RAMADHAN TERAKHIR UNTUKKU...
syahdu kan..... sempat la snap sikit pic...segan lak sebab dlm masjid kan....masa balik tuh semua dapat bubur lambuk....bukan nak kata mungkin berkat sama sedap sgt bubur lambuk nih...sedap...sedap...nampak simple tp sedap.... dah makan habis baru ingat x snap pic lagik....




pas dengar cermah singgah minum dan makan kat kedai jab....layan laici kang ....



ni pulak dok lepak petang khamis kat rumah.....sambil tgok traktor mesin rumput kat depan umah tuh sempat la menguli dan menggentel donat versi pandan ni untuk dibawa ke sekolah anak2 ....malam nanti utk majlis bacaan yassin utk UPSR....




malam jumaat ni ....majlis bacaan yassin dan sembahyang hajat untuk anak2 yg menduduki peperiksaan UPSR yg hampir datang .....setelah berusaha kita bertawakkal....moga2 semua anak2 akan diberikan kesihatan yg baik hingga tamat peperiksaan dan berjaya....amin....



abg we yg snap ni...tu sebab muka kawan2nyer aje.....

tengahari jumaat masa kehilangan h/phone itu.....dah x der mood nak masak.. ..anak balik sek kol 12.30 ....selalu jumaat masak lambat sikit....ni la hasilnya...
cuma grill kan ikan ni dalam pan setelah diperap dgn garam kunyit lada hitam....
pas tu oreng sayur sikit...buat air asam....tu jer la....




abg we & ude ariz x berapa sihat...demam, batuk,,selsema..sama gak dgn ibunya .lepas makan terus gi klinik ambik ubat....balik lepas makan ubat...masng2 rilek....sambil tgok tv....
ariz main2 kat bawah sofa....ltgk2 tertidur lak kat situ...emmm



setakat ni entry utk kali ni...moga2 kita semua dapat menjalani ibadah dgn sempurna....kak hanaz dan famli pun semalam dpat sempurnakan sembahyang terawih di Masjid Al-Barokah Assam Jawa.....harap2 tuh dapat la buat hingga akhir ramadhan yagn mulia ni....amin.....


sebenarnya ader problem sikit nak upload pic ni. kena la buat cam dulu...satu2...

NI KAD UCAPAN BARU AMBIK AMBIK....TQ EZZA http://ezza-79.fotopages.com/



TERIMA KASIH.....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net