By: HanAz ishak

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 8-Aug-2009 01:44 Email | Share | Bookmark
aduh....ku cari juga cerita utk update



tgok la tajuk ni.....memang x der cerita ni....memang tengah blur nak cari cerita utk diletakkan disini....barangkali cerita kali ini memang tak indah diantara cerita dulu2 yg sememangnya x berapa indah...ha berbelit belit dah jadiknya....kalau x update teringin nak update.... rindu sebenarnya

apa pun diharap dapat juga la menceriakan hari2 yg dilalui dgn keletah anak2 dan masak memasak yg saban hari menjadi satu kewajipan bagi ku ini...emmmmm



ok kita tengok dulu kek pisang berangan ni yg dibuat semalam.....tp picnya blur sikit la...pisang berangan ni beli kat tesco ingat nak wat cokodok jer...tp terbuat kek...x per la kan.. resepinya ni sebenarnya guna cara selalu yg buat kek coklat...tukar buat kek pisang lak...dan hasilnya x mengecewakan...kurangkan manis sikit...tu pesan cik abang akak...



KEK PISANG BERANGAN

bahan2nya,

bahan A

230 gm tepung gandum
1 sudu teh serbuk penaik
1 sudu teh soda bikarbonat

bahan B

4 biji pisang berangan yg ranum
dilecek halus
1/2 cawan gula perang
1 cawan minyak jagung
1 sudu teh esen pisang
1/3 cawan susu cair/segar
secubit garam

bahan C

5 biji telur
1 cawan gula halus
1 sudu teh ovelett

caranya,

1- ayak bahan A 3 x ketepikan

2- campurkan semua bahan B

3- putar bahan C hingga betul2 kembang

4- masukkan bahan B kedalam bahan C dan pukul hingga sebati

5- masukkan bahan C dan kaup balik hingga sebati

6- masukkan adunan dalam acuan yg telah dilenserkan...

7- bakar dgn api sederhana hingga masak...sejukkan dulu baru kuarkan dr acuan..

* sebelum buat kek ni kak hanaz ader buat biskut...letak crumble kat biskut tu ...terlebih byk tu yg letak atas kek ni nak perabiskan dia.....*




ni pulak pic yg abg we snap kat kawasan rumah.....sekarang dia pun nak juga snap2 nih....bukan ibunya saja....emmmm tgok tu dari pokok pelam...pokok kulit kayu manis depan umah...ikan, lembu yg bertandang pun disnapnyer....sebut pasal lembu ni geram sangat...kalu x tutup pintu pagar umah jer petang2 tuh tentu la berpuluh ekor masuk kawasan umah....tuan lembu ni pun satu nak bela lembu main lepas jer....ambik jual baru tahu



emmmm ni pun di snapnyer.....





pagi kemarin ayah diorang panggil pekerjanya kait buah kelapa yg byk kat kawasan rumah...jd petangnya kitaorang gotong royong kupas kelapa.....adik kak hanaz,maklang diorang yg kat melaka tu nak kelapa...dia jual nasi lemak jadi kalu kita nak gi umah dia tu mesti pesan suruh bawa kelapa....amboi...untukng banyak la ya...kelapa pree

tengok la abg we n uder ariz bertungkus lumus tolong...heheh pandai gak diorang ni lepas dok tgok ayah diorang buat......nanti leh jadi pengusaha nyok ye nak.....





ni lak aksi2 abg we dan ariz sebelum tido.....setiap malam gini ler....lepas main baling, gusti2...sepah2kan bilik...tari sana sini...baru nak tido....malas dah nak kemas bilik diaorang ni...selalu pagi2 baru kemas tp x tahan lama.... bila dah tido baru sunyi......





jumpa lagi..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net