By: HanAz ishak

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 3-Aug-2009 23:53 Email | Share | Bookmark
joging dan santai di pag hari





hujung minggu baru2 ni...ahad la tuh...abg we kena gi klinik upsr...jadi lepas hantar abg we kat sekolahnya kitaorg terus gi bukit malawati utk joging dan beriadah sambil menghirup udara segar....memang selalu kalau hujung minggu pegi sini kalau tak keluar mana2 atau balik kg....

ni malam minggu baru2 ni ...gi shoping kat tesco...balik abg we & adiknya cam biasa mesti layan game dulu....x penah bosan tuh...



pagi2 abg we bangun awal bersiap nak gi sekolah....kita semua sebenarnya....kol 7.30 pg terus bertolak antar abg we kat sekolahnya kat kg kuantan....seknya dekat dgn kelip2 kg kuantan yg populer kat KS nih.....abg we org pertama sampai....



lepas tu kita terus gi KS BUKIT MALAWATI.....parking keta dan terus kaki melangkah ke puncak bukit....AYAH & ANAK lari.....tp IBU jalan...huh......pagi2 seronok kat sini org x ramai lagi kan....tp kalu dah kol 10 tuh mula la pelancong luar dan dalam membanjirinya...sabtu,ahad dan cuti umum x bleh naik dgn keta...kena naik ketapi dgn bayaran RM 1 sorang....kalau hari lain kita boleh terus naik atas dgn keta sendiri....kita juga leh tgok ikan kat aqua taman alam...tp x pegi pun pagi ni....

selain pemandangan yg cantik...kat bukit melawati ni kita boleh tgok peninggalan sejarah...ada byk meriam....ada telaga beracun...muzium...
kita leh lihat rumah api....balai cerap tempat tgok anak bulan.....dan makam diraja selangor....macam2 ader......

monyet pun byak sangat kat sini....kalau dtg tu jgn lupa bawa kacang panjang skali utk bagi monyet makan.....beratus2 monyet jinak akan mengelilingi kita......best tuh leh wat cam kat sarkas tuh









selalunya kalu lepas joging mesti brenti restoren mamak ...sri kasim ni...abg we & ariz suka sgt roti tisu kat sini....tgok la tu memang besar dan tinggiiiiiiiii rotinya cam rumah api kat bukit malawati... kekadang makan x habis....bungkus wat balik sambung makan kat umah pulak.....



SESAPA NAK DATANG KUALA SELANGOR JGN LUPA GI BUKIT MALAWATI....heheheh promosi free dan jgn lupa datang la umah kak hanaz....sedia menanti jika tidak out station...






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net