By: HanAz ishak

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 6-Jul-2009 01:10 Email | Share | Bookmark



semalam gi pantai remis.....dah pukul 4 petang dah pegi pun....saja bosan kat rumah asyik tgok tv....abg we & adiknya ajak ke pantai remis....masa kat sana mentari masih terik memancar lagi jadi ang we n ude aris main bawah pokok saja....maka apa lagi jd tarzan la diorang ni...yg syok nya ayah sekali pun jadi tarzan....emmmmm tu la betul org cakap bapa borek anak rintik ler ....
monyet yang bergayut kat pokok pun takut dgn anak2 ibu nih..... lihat la gelagat diaorng nih......pantai remis ni kalau hari cuti jer ramai org.....yg dtg bekeluarga berkelah dan yg capel pun ramai bersembunyi di celahan pokok2 rimbun.....emmmm.....x tahu la....
kalau nak mandi tak brapa sesuai sebab berselut...ye la tempat kerang kan...tp budak2 ni bukan kira belasah aja....mandi juga janji lepaskan gian main air.....














ni masak udang untuk makan tengahari semalam....simple sgt....tp sedap...anak-anak makan gitu jer tanpa nasi....



UDANG DAMAI

300 gm udang sederhana besa
1 sudu teh kunyit
1 sudu teh garam halus
3 sudu besar oat
minyak utk menggoreng

untuk sosnya

3 biji cili merah
1 biji tomato
2 sudu sos cili
5 ulas bawang putih
gula dan garam secukup rasa

caranya
- campurkan semuanya dan goreng hingga garing angkat.
- sosnya - kisar cili merah dgn buah tomato dan bawang putih
- panaskan sedikit minyak dan tumis bahan kisar
- tambah sos cili,gula dan garam secukup rasa
- keringkan sedikit dan siram atas udang tadi....tabur daun sup jika suka....






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net