By: HanAz ishak

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 29-Jun-2009 00:00 Email | Share | Bookmark
hari yg ceria



hari sabtu tu ader sukan kat sekolah abg we n ariz....dari pagi sampai petang.. pg ayah pegi pastu ibunye pegi lepas zohor je .... abg we masuk acara lari 4 x 400 meter sama dgn ariz... abg we dapat tempat ketiga manakala adik dapat naib johan bg ketegori memasing....ni aje pic yg ibu sempat snap utk kenangan kat sini.....



pastu malamnye kitaorg ader lak ala2 garden party kat opis ayah....lepas jer maghrib kite dah pegi spai kol 11 balik.

abg we n adiknye nyanyi lagu saroja.

malam tu jugak keluarga angkat dtg....spai dalam kol 12.30 pagi dah ...diorang ni adalah keluarga angkat masa dok kat kota tinggi johor dulu....pegi perlis sebab adik yg bongsu sambung belajar kat sana jd on way nak balik tu singgah bermalam umah kite....seronok sgt...lagipun lepas pindah dr johor dah setahun ni baru la dapat jumpa...rindu sangat....alhamdulillah....memang dah rezki nak jumpa dan bermesra....



ni masak sambal utk nasi lemak semalam...sambal sotong kembang....buh la satu resepi utk entry kali ni ye..


SAMBAL TUMIS SOTONG KEMBANG

bahan2nya,

2 ekor sotong kembang (potong dan celur)
4 sudu besar cili giling
3 labu bawang besar di kisar halus
2 ulas bawang putih di kisar halus
1 sudu besar air asam jawa
gula dan garam secukup rasa
2 sudu besar minyak masak

caranya,
-- panaskan minyak...tumiskan bawang putih dan bawang beasar kisar...
-- masukkan pes cili dan air asam jawa
-- masukkan gula dan garam secukup rasa
-- masukkan sotong tadi dan biarkan seketika ..
-- angkat dan hidang..



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net