By: HanAz ishak

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 29-Apr-2009 00:19 Email | Share | Bookmark
kerisik

 
 


emmm....entahlah ...petang semalam rajin telah melanda ibu korang ni ini...mau tak nya yg tak penah cari kelapa walau kat ujung laman tu telah berbuat demikian..... ....apapun dalam mencari banyak juga dapat yg dah tumbuh sikit...jadi dok pikir nak buat apa ye!!!!! pas tu ingat lebih baik buat kerisik...sebab nanti balik kg boleh bagi kat sedare mare kat sana.....so bermulalah aktiveti petang semalam ...kupas ....mesin....goreng...dapt gak la 6 biji.....wanginya masa goreng kerisik tu sampai anak main kat padang depan balik tanya ibunya masak ape??????
ni la hasilnya....puas hatiku....


yg baru dalam kuali....tengah goreng


dah siap...tgok la minyaknya bukan main byak lagi:-D tersenyum la tuk dan tokwan korang kat kg bila kita balik nanti......buah tangan ni la kerisik

kerisik senang nak buat...
cari jer kelapa yg betul2 tua or kalau dah umbuh sikit pun tak ngapa.....
parut jer kelapa bnyak mana yang ade kat umah tu sangai jer hingga keperangan
tumbuk la ketika masih panas baru menghasilkan kerisik yg cantik.......

kerisik boleh digunakan dalam masakan kari....rendang....dan sbgainya......


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net