By: HanAz ishak

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Saturday, 19-Jun-2010 01:58 Email | Share | | Bookmark
Majlis Perkahwinan Anak sedara.....

Assalamualaikum...

04-june-2010 ~~~ lepas isyak majlis akad nikah kat Selayang
05-june-2010 ~~~ majlis kenduri dan sanding kat selayang....majlis pihak perempuan

12-june-2010~~~ majlis kat lunas kulim....majlis kenduri pihak lelaki.

lamanya kh tinggalkan fp nih....bukan apa x der apa yg menarik sebenarnya nak paparkan kat sini....cuma cuti sekolah 2 minggu nih jer sibuk sekit sebab ada kenduri kawin anak sedara hubby merangkap anak sedara kh la.....seawal cuti sekolah yg lalu iaitu 4 jun kak ipar n keluarga datang umah kh ....bukan saja2 tp untuk menghadiri majlis akad nikah dan perkahwinan anak lelaki sulungnya(anak ke2) ...kali ni keluarga hubby kh telah di panjangkan saudara dgn sebuah keluarga dari Kg. Nakhoda Selayang.....

Jadi 4-5 hb kami berulah alik ke selayang dari kuala selangor....hari jumaat malam sabtu lepas isyak telah diadakan majlis akad nikah terlebih dahulu tp kh lupa bawak kamera lak....so x der la pic nya...
lepas tu hari sabtu kita pegi utk majlis kenduri n sanding pula....pasangan pengantin ZAIM & AZWANI segak dan menawan dgn persalinan biru....pelamin indah bertema putih.....berseri gitu....
sebelum gi selayang kami sempat la jalan2 kat bukit melawati kejab....

kat rumah pengantin perempuan majlis sgt meriah.....kami di sambut dgn mesra dan makanan pun sedap....layanan sgt special... ye la org jauh datang kan

yg kelakarnya time ayah pengantin perempuan membaca watikah utk anak gadisnya yg telah menjadi isteri org...kh beriya sedih... gembira n terharu sebenarnya.... macam tu la perasaan ayah/ibu bila anak dah kawin...ye la kot ye.... x der pengalaman lagik...nanti kalu panjang umur dapat menantu dapat rasa sendiri

kat lunas umah kak ipar kh pulak bertema coklat.....tp ader yg x ikut tema pun

moga Zaim dan Wani bahagia hingga ke akhir hayat....jom layan pic yg ada


kek 2 tingkat nih kh buat kek blueberry guna fresh cream tp rose nyer tu guna buttercream....masa ni kat lunas umah kak kh


jelly cake ni kh buat nak buat hantaran tp hantaran dah byk so makan jer ramai2....


jelly cake ni kh buat utk pengantin potong gak skali kek









ni acara selingan...masa nak cari baju nak pakai kenduri sempat gi makan kfc dgn family kak kh kat sungai petani....

ni pulak tetamu istimewa kh.....sapa x kena dgn wanie kan.....sebenarnya x jauh sgt umah wanie dgn umah kak ipar kh nih....tu sebab wanie n family jd tetamu pembuka majlis.... terima kasih wanie n family sebab sudi datang...walau sekejab...x sempat borak2 lama...nanti ader rezki jumpa lagi...wanie menawan dgn kebaya jingga


ni pulak tetamu kh yg hadir sebagai penutup majlis ZAM puteri n family....suami zam org kulim gak...x jauh sgt...tp hari kejadian zam n family gi melancong ke lumut...masa balik singgah makan kenduri...dapat la juga akhirnya kh jumpa zam...walau sarat mengandung manis you tq zan n family


TERIMA KASIH PADA YG SUDI BERKUNJUNG....jgn serik2 ya nak masuk sini lagik.....


Thursday, 3-Jun-2010 09:13 Email | Share | | Bookmark
kejab masa berlalu...

 
 
Assalamualaikum....

lamanya x mengupdate....x der cerita sebab perjalanan hidup macam biasa jer....masak pun cam biasa2 pulak tu...x der la yg baru sgt nan tonjolkan kat fp ni...
1 jun kh dah pun tua setahun...usia bertambah lagi setahun....kejab jer kan setahun....apapun kh bersyukur sebab masih diberikan peluang utk terus bernafas dibumi ALLAH yg fana ini.....

x ler buat majlis apa2 cuma makan kecik2 kat restoren kecik2 jugak
tp yg bestnyer dapat la adiah istimewa dr 2 hero kh...ealau x seberapa tp teruja sgt...anak yg bagi tentu la best sebab tanda 2 hero kat kh.....Alhamdulillah

pas tu kh wat la kapkek sikit sedekahkan kat jiran jiran.....wat sempoi2 jer....





ni pulak kh wat carrot cupcake utk adik beradik yg akan mai esok dr lunas kulim esok....mula nak wat antaran utk anak menakan asben kh yg akan akad nikah malam esok tp kak ipar kh kata x yah ...diorg dah cukupkan 13 aje so kh wat deko simple utk makan jamu depa petang2 esok.....



yg ni buh dalam papercup jer....cuma sapu cheesecream yg kh letak berwarna warni dan tabur kelapa kering.....


Wednesday, 26-May-2010 08:17 Email | Share | | Bookmark
majlis hari lahir Mohamad Ariz Izhan hero ke 2 kh - part 2

 
 
 
View all 5 photos...
Assalamualaikum...

tarikh ~ 16 may 1910

hari ~ ahad

masa ~ 4 - 7 ptg

tema - free & ceria

Pertamanya syukur alhamdulillah sebab majlis yg dirancang berjalan lancar dan meriah walau dalam keadaan yg sederhana...majlis bday ni disulami dgn majlis kesyukuran ulangtahun perkahwinan kh yg ke 15 juga...kejab jer masa berlalu ..majlis diserikan dgn kehadiran sedara mara kh dan sahabat2 fp/fb ...terima kasih semua sebab sudi datang....antara yg hadir ialah

ANGAH N HUBBY (TUN TIJAH) - SAHABAT FB
ELIYA MAMA ERYFAN N FAMILY - HLM
LYNN MAMA YANA N FAMILY - HLM
NURUL FAUZANA N FAMILY - SAHABAT FP/FB
AZURA ROS N FAMILY - SAHABAT FP/FB
SUHAYA N FAMILY - SAHABAT FP/FB
SHIEDA(NUANZA) - SAHABAT FP/FB
LILIS SASLINDA - SAHABAT FB
YUSNIZAN YUSUFF N FAMILY - SAHABAT FB

kali ni utk part 2 kita tgok perjalanan majlis dan tetamu yg hadir....tp kh x dapat nak ambil pic banyak sebab sibuk bangat....ni pun ehsan dr sieda...member yg lain belum lagi keluarkan pic diorg kalau tidak tentu lkh dah curik dah ..apapun pun tq semua layan ya tp yg sedihnya ada gak tetamu yg langsung x dirakamkan.....huhuhu


















ni pulak dr kamera nurul fauzana yg canggih...tq nurul









Wednesday, 19-May-2010 01:19 Email | Share | | Bookmark
majlis hari lahir Mohamad Ariz Izhan hero ke 2 kh - part 1

Assalamualaikum...

tarikh ~ 16 may 1910

hari ~ ahad

masa ~ 4 - 7 ptg

tema - free & ceria

Pertamanya syukur alhamdulillah sebab majlis yg dirancang berjalan lancar dan meriah walau dalam keadaan yg sederhana...majlis bday ni disulami dgn majlis kesyukuran ulangtahun perkahwinan kh yg ke 15 juga...kejab jer masa berlalu ..majlis diserikan dgn kehadiran sedara mara kh dan sahabat2 fp/fb ...terima kasih semua sebab sudi datang....antara yg hadir ialah

ANGAH N HUBBY (TUN TIJAH) - SAHABAT FB
ELIYA MAMA ERYFAN N FAMILY - HLM
LYNN MAMA YANA N FAMILY - HLM
NURUL FAUZANA N FAMILY - SAHABAT FP/FB
AZURA ROS N FAMILY - SAHABAT FP/FB
SUHAYA N FAMILY - SAHABAT FP/FB
SHIEDA(NUANZA) - SAHABAT FP/FB
LILIS SASLINDA - SAHABAT FB
YUSNIZAN YUSUFF N FAMILY - SAHABAT FB

TQVM....MEMANG MERIAH SGT ....KH AMBIL KESEMPATAN KAT SINI KALAU ADA TERSALAH CAKAP N PERBUATAN DAN ADA YG KURANG MENYENANGKAN SEPANJANG MAJLIS KAT UMAH KH....

ARIZ N ABGNYA SGT BAHAGIA N SUKA ,SERONOK,GEMBIRA DAN SEWAKTU DENGANNYA MAKLUMLAH JARANG DAPAT BERKUMPUL RAMAI2 MACAM NI....

JOM LAYAN PIC DARI KAMERA KH N SHIEDA YG KH AMBIK KAT FB.tq sgt kat shieda...

utk entry nih kh cuma letak pic kek n makanan yg kh sediakan dulu.....pic lain entry akan datang sebab belum siap edit sepenuhnya....

tgok kek n makanan dulu



















Wednesday, 5-May-2010 05:55 Email | Share | | Bookmark
puff la pulak...heheh

 
 
Assalamualaikum....
geram tgok dalam majalah macam karipap lapis ataupun curry puff dgn pastrynya yg rangup kekuningan.....try cari dalam myresepi jumpa satu resepi yg disumbangkan oelh kak fida...kh cuba la...ok menjadi ...rangup sedap sgt....

mula kh buat minggu lepas...jadi tp x brapa nak berlapis....kali ni wat byk sikit lapisnya....

resepi pastry jer kh copy n gunakan tp inti kh buat inti karipap dgn ayam yg byk.....inti karipap dah...intinya terpulang la pada citarasa memasing........ kh wat bentuk macam2,ada 4 segi tepat,sama dan 3 segi







PAI AYAM


a~ PASTRY PUFF :-

450 g tepung gandum - diayak
60 g mentega
240 ml air sejuk - dr peti ais
1/2 sk garam
1/2 sk jus lemon (x letak pun sebab x der)
240 g pastry margarine


intinya,

450 g isi ayam - dicuci dan tos
3 ulas bawang putih kisar
2 hiris halia kisar
4 sb rempah kari
2 labu bawang besar - didadu
garam secukup rasa
sedikit minyak masak - utk menumis

caanya,

1- Dalam mangkuk pengadun,masukkan semua bahan kecuali pastry margarine dan uli hingga doh tk melekat pd mangkuk.

2-Canai doh hingga panjang dan melebar hingga lebih kurang 14x8 in persegi.Bubuh 1/3 bahagian pastry margarine di tengah doh.

3-Lipat bahagian kiri dan kanan doh menutupi pastry margarine tadi dan canai panjang dan lebar lagi seperti yg mula.Ulang lagi seperti cara2 step 3 hingga pastry margarine habis.

4-Untuk mendapatkan lapisan yg banyak pd karipap,ulang mencanai dan melipat doh lagi tanpa pastry margarine sebanyak 2-3 kali lagi.

5-Akhir sekali,canai doh lebar dan nipis dan terap dengan penerap pastry.

6-si inti dan sapu sedikit putih telur pd keliling doh dan lipat dua seperti karipap biase dan tekan kemas2. (kh x kelim pun...biarkan ternganga gitu jer )

7-Buat hingga habis,susun atas loyang pembakar dan sapu kuning telur atas karipap.

8-Bakar hingga karipap kuning keemasan atau garing pd suhu 180C selama 20 min atau ikut kepanasan oven masing2.

*kh letak sedikit keju cheese dale masa nak lipat pastry...meleleh uuuuu *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

mood tengah menggebu buat puff pagi ni buat lagi curry puff....guna resepi lain lak yg diambil dari buku masakan kolehsi kh.....inti yg sama cuma cuba reseni ni pulak

alhamdulillah...x rugi cuba sebab resepi nih lebih menjadi....ringan n rangup macam kat puff kat bakery tuh...memang kh puas hati sangat dengan hasilnya pagi nih malah asben kh pun puji
kh letak resepi pastry nyer je sebab cara buat n intinya sebiji macam yang kat atas tuh



b~ PASRTY PUFF

500 gm tepung gandum
275 gm air sejuk dr peti ais
10 gm garam
50 gm marjerin/mentega
375 gm pasrti marjerin


cara buatnya macam kat atas

cuma kali ni kh wat bulat....canai doh tekan dgn gelas jer...pastu letak inti,lipat...ambil pisau yg tajam kelar2 kat atas dia...sapu kuning telur dan bakar hingga masak kekuningan...

***PCH - nak periuk berkilat????cuba masa basuh n gosok guna sabun wangi....periuk kita akan lebih berkilat n bersinar*** selalu buat gini tu yang berani jamin tu...tp utk periuk yg memang itam x yah ler...x semena2 jadi putih n melekat lak

jumpa lagi...


[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net